HTML

Kicsoda,micsoda?

Friss topikok

2014.03.20. 16:06 kalandiparos

Rízs meg a bab, a brazil borsó meg a héja

hh.jpgEmlékszem, az első munkahelyemen lázasan agyaltunk egy filmkampányon, szponzorokon, amikor az egyik munkatársam ezt mondta: - Ennek a két cégnek a profilja úgy megy egymáshoz, mint a rízs meg a bab. Elkerekedett a szemem és kitört belőlem a röhögés. Hogy ezt a rohadt rízst meg babot ilyen szövegkörnyezetben is használják. Tudom, bunkóság ezen nevetni, úgyanúgy én is megsértődtem volna, ha kiröhögnek, mert azt mondom, hogy borsó meg a héja. A brazil kultúra alapját képezik, semmi vicces nincs ezen és egyébként is, hogy jön a hülye külföldi, hogy kritizálja az embert.  Bár én angolul is nagyon furcsának tartom: borsó meg a sárgarépa. A borsó meg a héja a legszebb és kész.

Elfogultságomnak nagyon egyszerű oka van: Forest Gump óta szerintem ez a legbájosabb módja, hogy azt mondjuk két elem kiegészíti egymást, összetartoznak.  ’ Jenny meg én úgy voltunk egymással, mint borsó meg a héja.’ Hát van ennél gyönyörűbb a világon? Rízs meg a bab… ( Nem a legköltőibb.) Pedig logikus. Ez a két élelmiszer (együtt) olyan alapkövét alkotja a helyiek étkezésének, mint otthon a kenyér. Rízs és bab mindig, minden háztartásban megtalálható. Bármennyire ne tudná etetni a nyolc gyerekes anya a gyerekeit, rízs és bab van. Bármilyen étterembe megy az ember, bármilyen fogást kér, köretként mindig megtalálható. Néha kérni kell, hogy NE adjanak. Kilós étteremben, ahol annyiféle zöldség és köret között választhat az ember, a tányérok nagyrészt rízzsel és babbal vannak megrakva. Volt aki mesélte, hogy külföldön a kínják kínját élte át, mert nem ehetett egy hétig rízst és babot – érdekelte is őt a francia konyha. ( Dereng pár paprikás-kolbászos anekdota?) A buszon mindig olyan érdekes ízelítőt kapni a munkás osztály életéből. ’ Sushi? Hát hülgye vagy te?  Rízs meg bab legyen, én csak azt szeretem!’ Saját szemünkkel kell látnunk, hogy elhiggyük: itt tényleg nem tudnak élni enélkül. Nekem a fülemen jön ki, rá se birok nézni, pedig alig eszem belőle. Ennek ellenére elmondhatom, hogy ezalatt az egy éve alatt megettem az életreszóló rízs és bab porcióm. ( Elkerülhetetlen, legalább heti kétszer kiköt az ember tányérján.)  A mi hűtőnkben is, ha nincs más a dzsungelnyi zöldség és gyümölcs mellett, a rízs meg a bab rendületlenül ott figyel.

Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a brazil szinkronban tényleg ezt mondja Forest Gump: ’Jenny meg én úgy voltunk egymással, mint rízs meg a bab.’ (?!) Ráadásul ez országspecifikus kifejezés, csak itt használják így.

Eeejha! Máris lett belőle… brazil-nemzeti-hiphop Forest.

Szólj hozzá!

Címkék: brazil humor bab étkezés gasztromán somolyogtató brazil São Paulo


A bejegyzés trackback címe:

https://kalandiparos.blog.hu/api/trackback/id/tr715353257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása