HTML

Kicsoda,micsoda?

Friss topikok

2013.12.18. 14:14 kalandiparos

Karácsony São Paulo-ban

image

Ma küldtem pár üdvözletet ismerősöknek és a képeket keresgélve, lassan el kezdett derengeni, hogy karácsony van. ( Virtuálisan meggyőződtem.) Az elmúlt napokban lefényképeztem pár helyen a karácsonyi forgatagot, de azokat a képeket mind gépiesen lőttem el anélkül, hogy felfognám a képek jelentését. A tudatomig nem jutott el, hogy mindez igaz és a karácsony ünnepéhez kapcsolódik.

Még mindig úgy érzem, hogy csak álmodom, mert csak az álmokban vannak ilyen szürreális dolgok, hogy 34 fok, ájuldozunk a melegben, süt a nap, zuhog az eső, közben mindenhol ki van világítva a város és gigaméretű játékok meg mikulások rémisztgetik az embert. Igen, én  kissé rémisztőnek találom, mert ilyen méretes játékokat csak a horrorfilmekben vagy rémálmunkban látunk. Tombol a nyár, mindennek közepén pedig ünnepelni kell a karácsonyt. Mindenki tisztában van ezzel, de aki tapasztalta, ne mondja, hogy nem volt megkergülve, mert nem hiszem el. Vicces és érdekes. Ez is egy nagy karnevál. Imádják a díszleteket, kitesznek magukért és olyan gazdag és pompázatos dekorációval árasztják el a várost, amit csak egy Disney mesében látni. Így kezdeti rémüldözést félretéve én is azt mondom: Feliz Natal.

Itt is mindenki idegbeteg, évvégi vásárlásban tapossák egymást és kétségbeesetten számolják a napokat, hogy mikor lesz vége az évnek. A fogyasztói társadalom mintaképe ez az ország, így képzeljük el hatványozottan a kígyózó sorokat. Közben ámítják a pórnépet és boldogítják a gyerekeket. Erről szól mindenhol. Itt a különbség csak annyi, hogy a fa alatt bikiniben leszünk és csobbanunk is gyorsan a tengerben, mert elviselhetetlen a meleg.

Tehát, Feliz Natal, bármennyire nem vagyok képes elhinni, karácsony van.

Íme gyorsan pár kép, hogyan fest a são paulo-i karácsonyi forgatag. (A képek az Internetről vannak.)

A legelső képen, aki meg tudja magyarázni, hogy milyen szerepet tölt be a diszkógömb a karácsonyi dekoráció szerepében, esküszöm, küldök egy pár Havaianast.

Az Avenida Paulista-n vannak ezek a túlméretezett játékfigurák a körút felé épített, hatalmas kapun.

image

Itt a hóemberek a fán is lógnak.

image

Boldog karácsonyt a Praça Roosevelt-ről. Ott, a távolban látni a mi erkélyünket is. (Amióta átadták az új teret, celebek lettünk.)

image

image

Ha nem tévedek ezek pálmafák. Múltkor láttam egy hatalmas pálmafát körbeaggatva tucatnyi mikulással, teljesen kivilágítva. Az ámulattól a lépcsőkön bukdácsoltam, lefényképezni már nem mertem.

image

A Parque Ibirapuera karácsonyi fényárban.

image

image

A híres Ponte Estaiada, ami a város újonnan fejlődő részén található.

image

Az egyik legnagyobb brazil bank épületétből, mértéktartást nem ismerve, olyan karácsonyi lakot rittyentettek, amit csak a mesekönyvekben látunk. Tegnap elsétáltam mellette, épp plüssmackók kórusa előtt nyomorgott a nép. (A macik játékmacik voltak, táncoltak, énekeltek és pislogtak.)

image

És végül a híres Sé katedrális, amit színtén ünnepi díszbe öltöztettek.

image

(A cikk a tavalyi karácsonyról készült, az ideiről a FB oldalon láthatók képek.)

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kalandiparos.blog.hu/api/trackback/id/tr305696435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.19. 13:46:39

Meg vagyok lepve, hogy 34 fokban is hóemberek vannak a fán, sőt a Mikulások ruhája is az európai hidegnek megfelelő.

AgentO 2013.12.19. 13:48:15

Voltam párszor a környéken karácsonytájban (Joinville) az is eszméletlen, ahogyan a családi házak előkertjében egymást próbálják túllicitálni komplett télapósereggel, rénszarvasfogattal, villanyoszlopra mászó mikulással, lézerprojektorral (futkosó hópelyhek az aszfalton)
süti beállítások módosítása